• 1
  • 2
  • 3

Enkla steg för att orka fotografera mer

09-08-2014 - Flora Cusi

Ibland lägger vi kameran på hyllan och helt enkelt tappar lusten att fotografera. Det kan hända alla fotografer men här är några tips för hur du får tillbaka lusten igen!

Editor's choice: möt Bodified

05-06-2014 - Flora Cusi

På jakt efter nya svenska talanger blev jag fascinerad av en grupp konstnärer som kallar sig för Bodified. Möt dem och lär dig om deras interaktiva konstnärliga arbete.

Nytt ljusstarkt och lätt 400mm-objektiv …

30-05-2014 - Camilla Fammé

Nikon har nu lanserat det ljusstarka och lätta AF-S Nikkor 400mm f/2,8E FL ED VR.

Snabba S2 från Nikon 1-serien

23-05-2014 - Camilla Fammé

Nikon ökar sin 1-serie med den snabba Nikon 1 S2 som är enkel att använda med ny processor och sensor.

Vivian Maier - Den anonyma gatufotografe…

16-05-2014 - Sofia Ängsved

Foto För Alla berättar för dig om en av världens mest uppskattade gatufotografer. Vad vet du om Vivian Maier?

Nya Nikon 1 J4

29-04-2014 - Camilla Fammé

Nya Nikon 1 J4 med förbättrad AF och WiFi men enklare än V3.

Ny DX-zoom från Nikon

23-04-2014 - Camilla Fammé

Nikon utökar utbudet med ett zoomobjektiv 18-300mm för DX-kameror

Ny Nikon kamera med Android

15-04-2014 - Camilla Fammé

Nu är Nikon Coolpix S810c lanserad med Android som operativsystem och 16 megapixlar.

Camera Raw videoskola 3: kurvorna

12-04-2014 - Flora Cusi

Vår skola fortsätter denna månad också och den här gången tittar vi på kurvorna och hur man ska tolka histogrammet när man redigerar i Camera RAW.

Ny kamera i Nikon 1-serien

18-03-2014 - Camilla Fammé

Nikon 1 V3 är perfekt för dig som redan har en systemkamera men vill ha en mindre och behändigare kamera med supersnabb prestanda.

Ny fotoskola: ramar i Photoshop CC

12-03-2014 - Flora Cusi

Med photoshop har du flera val för kreativa resultat. Med den här videoskolan lär jag dig ett sätt att rama in dina bilder som du kanske inte kände till.

Att fånga ögonblicket

07-03-2014 - Sofia Ängsved

Gatufoto är konsten att fånga en skärva av livet. I boken "Bättre bilder / Streetfoto" delar fotografen Eric Kim med sig av sina bästa tips.

Senaste Aktiviteterna

• Erik Ellsinger skapade nytt blogginlägg Foto För Alla har fått en ny design! in Foto För Alla
    2 veckor sedan

Om du läser det här kanske du har märkt att Foto För Alla inte ser ut som det brukade göra. Det är för att vi nu har lanserat en helt ny design! Målet med den nya designen har varit att få sajten att kännas mer modern och även bli mer ...

• wawerider skrev kommentar Hallåååå!...
    5 månader sedan

Jag kikar in ibland, men inte så kul när sidan känns dö.

• Erik Ellsinger skrev kommentar Hallåååå!...
    6 månader sedan

Du kan läsa om vad som har hänt här: http://www.fotoforalla.se/artiklar/nyheter/foto-for-alla/758-forandringar-i-driften-av-foto-for-allaJust nu har jag bara tid för skolan men det finns saker planerade. Så fort jag har tid vill jag göra om sajten rä

• karlhygget kommenterade Anneli1613's foto

6 månader sedan

fin stämning Annelie

Anneli1613 Tack så mycket
    5 månader sedan
  • karlhygget skapade nytt blogginlägg Hallåååå! i Allmänt
    6 månader sedan

men oj nu var det bara såååååååååååååå länge sedan jag var inne på sidan dåligt av mig men jag tyckte att den inte gav  ifrån sig så mkt och min tanke finns uppenbart kvar  vad har hänt??? var är alla från förut sommnade ni samtidigt som mig???? Eri ...

• lundgren och {target} är nu vänner
    6 månader sedan
  • wawerider skapade nytt blogginlägg Ännu en ny Kamera och ett nytt blixtpaket i Foto (Allmänt)
    6 månader sedan

Det var ett tag sen jag kikade in här, så på tiden att man kanske uppdaterar lite om vad man pysslar med. Två nya kameror har det blivit, en Sony Nex 7 och en Nikon D7000 som jag nu har två av. Tanken med att ha två D7000 är att jag ska slippa hålla ...

• Flora skrev kommentar Fota frost!...
    9 månader sedan

Jag tycker att du har tagit riktigt snygga bilder!

• Flora skrev kommentar Kamerasamlingen växer...
    9 månader sedan

Hej! vi startade så småningom och lite tyst. Tyvärr är detta ett ideellt arbete som gör så att många skribenter måste prioritera andra uppdrag, men jag försöker så mycket jag kan att få foto för alla att rulla. Jag är dock osäker angående framtiden a

• Erik Ellsinger och {target} är nu vänner
    10 månader sedan

Logga In eller Registrera

Glömt lösenord? / Glömt användarnamn?