Foto För Alla

Byt till desktop versionen Logga In

Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig

Nytt objektiv till Sony Nex 5K!
(1 visning) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Nytt objektiv till Sony Nex 5K!

Nytt objektiv till Sony Nex 5K! 11 månader, 1 vecka sedan #1875

• Johnte
  • Medlem
  • Moderator på Foto för Alla | Grundare av Johnte.se
Hej fotografer!

Jag har tänkt ett tag på att skaffa ett nytt objektiv till min Sony Nex 5K. Nu behöver jag lite hjälp med vilket jag ska välja! Jag fotograferar inte något speciellt motiv, utan allt möjligt, men det skulle vara härligt att kunna zooma ganska långt men fortfarande få klara och skarpa bilder.

Det kitobjektivet som sitter på kameran just nu är ett 18-55mm. Här hittar ni en lista på vilka objektiv som finns: http://www.sony.se/hub/kompaktkameror-nex/objektiv Tar emot alla svar, motivera gärna varför jag ska välja just det objektivet och vilka fördelar/nackdelar det har!

Tack på förhand!

Re: Nytt objektiv till Sony Nex 5K! 10 månader, 1 vecka sedan #1885

• Lars Palm
  • Ny Medlem
Härlig kamera Nexen!
Själv gillar jag att använda fasta brännvidder - 16 mm (24) och 50 mm (75) har dessutom kitobjektivet 18-55.
När jag vill göra något speciellt, exempelvis macro, tar jag fram "gammal" utrustning och en adapter, Jag har ganska många gamla bra objektiv i skåpen hemma. Om du inte har tillgång till gamla objektiv så finns det en bra marknad för äldre objektiv, exempelvis Tradera. Man får mycket för pengarna.
Men som svar på din direkta fråga så tror jag det finns 3 obj att välja mellan 2 st 18-200 (Sony och Tamron) samt en 55-210 Sony. Priser fr 3500-7500. Min bedömning är att de allihop är bra objektiv, bättre ljusstyrka kostar lite mer så det handlar om hur mycket du vill kosta på dig.
Senast redigerad: 10 månader, 1 vecka sedan av Lars Palm.
  • Sida:
  • 1
Dags att skapa sida: 0.29 sekunder

Copyright © Erik Ellsinger 2009 – 2013

Topp Desktop versionen